عشق به درخت ، طبیعت و محیط زیست
چند وقت پیش پدر و مادرم که پول بازنشستگی شون رو جمع کرده بودند تصمیم گرفتند که خونه ی کلنگی مون رو خراب کنند و یک ساختمون دو سه طبقه بسازند. تو حیاط اون ساختمون یک درخت عناب بزرگ و باطراوت بود که مثل چتر کل حیات رو پوشونده بود. عناب های انصافا خوبی هم می داد. خونه رو خراب کردیم ولی اون رو نگه داشته بودیم. اما هرچی نشستیم با مهندس مجری کار صحبت کردیم دیدیم راهی نیست جز اینکه درخت قطع بشه. هیچ کدوم از ما دلش رضایت نمی داد. آخرش بابا که دید داره کار عقب میفته و به مشکل برخورد می کنه دل به دریا زد و رفت یکی رو پیدا کرد برای قطع درخت. اصل داستان اینجاست: طرف بار اول که اومده بود تا درخت رو دیده بود گفته بود: "نه! من بهش دست نمی زنم" و "کار من نیست" و از این جور حرفا و رفته بود. بابا یکی دو روز بعد با کلی حرف و خواهش التماس آورده بودش. بابام تعریف می کرد که وقتی داشت درخت رو می برید می بوسیدش و آروم اشک می ریخت و هی می گفت: " من رو ببخش ، من رو ببخش ... ". بابام می گفت: " من که به هزار زور و زحمت و درگیری با خودم بالاخره با این قضیه کنار اومده بودم حالا داشت دلم می ترکید. هی اون با درخت صحبت می کرد و من با خودم و هر دومون آروم اشک می ریختیم. تا بالاخره درخت افتاد".
(افسوس می خورم چرا من نبودم تا با گوشیم فیلم بگیرم).
حالا فکرش رو بکنین تو یه همچین مملکتی با همچین مردمی اون وقت کسایی پیدا میشن که جز پول نمی فهمند و جنگل جنگل ساختمون بالا میارن و سیاست سیاست آتیش مهمون جنگل می کنند. اینام مسلمون و ایرانی اند اونام ... !!!

لینک های مرتبط:
چگونه بچه ها می توانند دوستدار محیط زیست باشند؟
در ویکی پدیا: جنگل ها ؛ درخت ها
سایت سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور
کلیدواژه: بال فرشته ها - قتل درخت - بی رحم و جانی - عاشق و دوستدار جنگل و طبیعت - زندگی با طراوت - جاده سازی و ساختمان سازی و برج سازی و ویلا - پولدار - مرفه بی درد - تروریست - روانی - درخت پیر و کهنسال و جوان بانشاط - آلودگی-منظره- تفریح ناسالم-تبر و اره و تیشه به جان درخت - الوار- میوه ی مرده-روز درخت و درختکاریو روز طبیعت ۱۳ فروردین -
"صبح شد ای یاران" بپا خیزید که هنگامه ی ظهور صغراست ...